Saturday 16 April 2011

WMKN- Kuala Tahan- Jerantut- WMKN//

okehhh,bawah tu cuma gambar. kali ni nak story morry pulak yekk.hahah. route ni da penah pegi before ni. cuma before ni banyak kene divert sbb weather xmengizinkan untuk cross terrain kat Kuala Tahan tu. hari ni Alhamdulliah, weather sgt clear. Navex solo ni aku pegi sama route dgn Apai. dia ahead aku dalam 5 minute jek. so kalau dia divert, maksudnya aku kene divert gak. tp dgr report dari dia weather clear, tu yg best jek.heee. btw ni lah pengalaman aku climb 7000ft. before ni paling tggi aku penah pergi dalam 5000ft jek. itu pon seram dah.haha. tapi kali ni aku xcited gila tu yg request 7000ft tu. approve pulak tu by Kerteh tower.haaa. pastu bila da area Kuala Tahan, established contact dgn Lumpur Info ( 126.10 Mhz.) tapi yg xbest nya dia dengar aku transmit, tp aku xdgr dia reply. haishhh. so Apai lah yg kene relay msg utk aku.haha. Oh ya, nampak Taman Negara Endau Rompin.haha. memang lawa gila lah. Navex ni amek masa about 3 hours jek. Controller Kuantan Approach pon sgt lah baik hari ni, melayan aku dgn Apai punya radio call jek.haha. Balik tu macam biasa, kene hold kejap kat East of KT Town. pastu Final, To Land.yeahhh. even letih flying ni, tapi excitement dia mmg thrill gila lahh. sumpah best. Lepas ni Navex ke Temerloh. dan aku akan request utk Navex pergi ke JOHOR BAHRU. haha. bole lah aku soh family aku tggu kat senai, bawak aku gi makan. yeayyyyy. rindu makanan kat johor lahh. waaaaa. ape pon today was total exciting journey. heeee.

No comments:

Post a Comment